Przełamując zasady
27 czerwca 2016, 02:39

Wnętrze salonu sprzedaży firmy Profbud, Warszawa, ul. Dywizjonu 303

W zeszłym tygodniu miałam przyjemność prowadzić uroczystość oficjalnego otwarcia bardzo nietypowego salonu sprzedaży firmy deweloperskiej. Dzięki zaangażowaniu w wydarzenie poznałam to miejsce dość dobrze. Mam prawo przypuszczać, że jego pojawienie się na mapie Warszawy może raz na zawsze zmienić podejście innych deweloperów do tworzenia swoich biur sprzedaży. Pozwolę sobie nawet stwierdzić, że nowy salon firmy Profbudu jest projektem przełomowym w swojej kategorii. I to z kilku powodów.
 
Po pierwsze, złamano tu zasadę, że biuro sprzedaży osiedla musi znajdować się na budowie tegoż osiedla. Niestety najczęściej skutkiem stosowania tej zasady jest umieszczenie biura sprzedaży w mało atrakcyjnym kontenerze stojącym wprost na budowie.Tymczasem Profbud zaaranżował nie biuro, lecz prawdziwy salon sprzedaży w trwałym, nowoczesnym budynku zlokalizowanym w pobliżu budowanych osiedli. 

 
Budynek, w którym mieści się Salon Sprzedaży Profbudu

Po drugie, wnętrze jest zaprojektowane przez jednego z najlepszych polskich designerów - Roberta Majkuta. Przez niego wykreowana została także spora część mebli i wyposażenia - specjalnie na potrzeby tego miejsca. Przypomnę, że Robert Majkut jest autorem takich realizacji jak ekskluzywne kino Orange Cinemas w Pekinie, słynny fortepian Whaletone czy projekt wnętrza Multikina w warszawskich Złotych Tarasach. Jego firma Robert Majkut Design świętuje w tym roku 20-lecie działalności.

W salonie sprzedaży Profbudu Robert Majkut miał okazję pokazać swoje możliwości, ale zadanie wcale nie było proste. Wnętrze musiało bowiem być tak zaprojektowane, aby jak najlepiej spełniało swoją funkcję.



Robert Majkut, główny projektant wnętrza salonu, podczas uroczystości jego oficjalnego otwarcia

„Postawiliśmy na klarowną, czytelną funkcję przestrzeni, jej podział na nowoczesne rozwiązania prezentacyjne zakładające dużą interaktywność z kupującym, ekspozycję zaawansowanych makiet, ściśle idący z wytycznymi marki koloryt, unikalną atmosferę oraz dużą otwartość – mówił Robert Majkut podczas ceremonii otwarcia. 


Wnętrze utrzymane w kolorach: czerwonym, czarnym i białym
 
Po trzecie wreszcie, chyba po raz pierwszy mamy do czynienia z sytuacją, kiedy klient firmy deweloperskiej obsłużony jest na poziomie adekwantym do wydawanych na mieszkanie pieniędzy. Miejsce prezentowania projektów i dokonywania transakcji jest dopracowane w szczegółach, a personel salonu ma do dyspozycji coś więcej niż wydrukowane plany, komputer i ołówek...
 
Właściwie trudno mi zrozumieć, dlaczego w czasach, gdy deweloperzy stawiają osiedla o coraz wyższym standardzie, nikt na to wcześniej nie wpadł. Przecież jest oczywiste, że skoro proponujemy klientowi eleganckie, drogie mieszkanie, to nie powinniśmy opowiadać o nim w byle jak urządzonym kontenerze, do którego przedzieramy się przez budowę w kasku i kaloszach.
 

Obok mebli specjanie zaprojektowanych dla Profbudu w salonie są także klasyki designu z Vitry i Bonaldo

Bohdan Szułczyński, wiceprezes zarządu firmy Profbud, tłumaczył innowacyjną koncepcję w sposób następujący:
„Wiemy, jak przełomową decyzją dla wielu naszych Klientów jest zakup mieszkania, dlatego chcieliśmy uczynić ten moment jeszcze bardziej niezwykłym i przyjemnym. Kluczowe jest też to, że chcieliśmy zrobić coś nowego, coś unikalnego, z czym klienci nie mogą spotkać się w żadnym innym biurze deweloperskim. Poprzez salon sprzedaży chcieliśmy także zwizualizować naszym klientom, z jaką jakością będą mogli spotkać się na naszych osiedlach. Chcemy kreować produkty szyte na miarę i wyznaczać trendy”.
 
Najnowsze osiedla budowane przez Profbud - Awangarda, Dekada i Stella - mają wyróżniać się jakością. Wszystkie trzy prezentowane są w salonie sprzedaży w rozmaity sposób: na ekranach wbudowanych w ściany oraz w biurka sprzedawców i jako precyzyjnie wykonane makiety ustawione na szafkach, które z zewnątrz pokryte są lustrami (świetny efekt lekkości). 
 

Część salonu. Po prawej stronie widać szafkę z gablotą, w której znajduje się makieta osiedla. 
 
Wróćmy do samego projektu wnętrza. Zarówno biurka, jak i szafki ekspozycyjne to prototypy powstałe specjalnie do salonu Profbudu. Podobnie jak okrągły stół do spotkań i jak otaczająca go lampa złożona z 44 rur z laboratoryjnego szkła. Z tej ciekawej instalacji oświetleniowej bardzo jest dumny jej projektant, Robert Majkut.


Instalacja świetlna ze szklanych rur, wykonana jako unikatowy produkt. Pełni rolę lampy i ścianki działowej
 
Jak często bywa w projektach Majkuta, wnętrze utrzymane jest w duchu nowoczesności. Powiedziałabym nawet, że jest dosyć futurystyczne. Przypomina mi scenografię jakiegoś filmu science-fiction. Identyfikacja wizualna marki Profbud zdeterminowała kolorystykę całości. Projektant miał do dyspozycji tylko trzy barwy: biel, czerwień i czerń.
 
Czerwona jest podłoga i większość siedzisk, białe są ściany, biurka i stoły. Czarna ściana w tylnej części ma trójwymiarową powierzchnię: zdobi ja spektakularny, geometryczny relief z drewnianych „klocków”. Wśród wielu interesujących, pomysłowch elementów wnętrza właśnie ten podoba mi się najbardziej. 
 

 
Przestrzeń salonu zamyka od tyłu relief z nieregularnych figur geometrycznych, projekt Roberta Majkuta

O wyposażenie salonu w nowoczesne i designerskie rozwiązania zadbało studio THIS, zajmujące się m.in. wzornictwem przemysłowym i architekturą w obszarze detali i wnętrz. THIS wykonało prototypy mebli i opracowało unikalną stylistykę makiet osiedli prezentowanych w gablotach. 


Jedna z gablot z makietą osiedla firmy Profbud

Kamil Pączkowski, design manager z firmy THIS, wraz z zespołem zadbał również o wyposażenie biura w najnowocześniejsze rozwiązania: w blaty biurek sprzedawców wkomponowano ekrany, na których klienci mogą oglądać rzuty mieszkań w 3D, zaś szklane ściany sali konferencyjnej pokryto inteligentną folią (jednym kliknięciem można zmniejszyć jej przezierność).
 

Na zdjęciu po prawej: kubik z salą konferencyjną. Szklane ściany mogą być przeźroczyste lub nie. Sami decydujemy o stopniu ich transparentności
 
Aby zbudować unikalną atmosferę, w salonie rozpylany jest specjalnie skomponowany zapach, a w tle sączy się wprawiająca nas w dobry nastrój muzyka. Nawet łazienka pomyślana została opracowana w najmniejszych szczegółach.



Łazienka w salonie sprzedaży Profbudu nie odbiega stylem od reszty wnętrza

Organizatorką oficjalnego otwarcia salonu Profbud była Olga Kisiel Konopka z OKK! Design. W programie, oprócz prezentacji projektu, odbył się także konkurs z nagrodami ufundowanymi przez partnerów imprezy: Galerię Mebli Ekskluzywnych Heban oraz BMW Bawaria Motors. 

A oto pamiątkowe zdjęcie z twórcami projektu.
 
 
Od lewej: Kamil Pączkowski, design manager z firmy THIS, Bohdan Szułczyński, wiceprezes Profbudu, ja, Robert Majkut z firmy Robert Majkut Design
 
KOMENTARZE
Relacje i testy video
TOP miesiąca
POLECAM W INTERNECIE
Jedyny w Polsce magazyn o nowych technologiach w domu
http://dominteligentny.pl
Inteligentnie i błyskotliwie napisany blog, dzięki któremu zrozumiałam, na czym polega praca architekta
http://www.prostyplan.pl
Tu można obejrzeć skrócone wersje moich programów telewizyjnych
http://www.domoplus.pl/nasze-programy/produkcje-domoplus
Świetny magazyn internetowy o designie, sztuce i architekturze
http://www.designboom.com