Book of Luxury Design to nowe, specjalne wydanie Book of Luxury, wyjątkowego czasopisma (katalogu), którego podtytuł brzmi: "Księga hedonistów i miłośników dobrej marki". Publikacja ukazuje się raz na rok. Zawsze w polsko-angielskiej wersji językowej, bo dystrybuowana jest także zagranicą: W Mediolanie, Londynie i Paryżu.
Book ofLuxury możemy dostać na wybranych imprezach biznesowych, kulturalnych i towarzyskich. W ambasadach, centrach biznesowych, salonach spa, hotelach i restauracjach, w strefie VIP na lotnisku. Jednym zdaniem: jest wszędzie tam, gdzie są ludzie, dla których świat dóbr luksusowych to naturalne środowisko. Katalog skierowany jest do osób żyjących na najwyższym poziomie, ceniących luksus i codzienne przyjemności. Tak jak czytamy w podtytule: do hedonistów.
Tym razem do tytułu Book of Luxury dodano słowo "design". To wydanie w całości poświęcono tematyce designu. Tak to tłumaczy redaktor naczelna magazynu: "Luksus i design są sobie bardzo bliskie, dlatego postanowiliśmy stworzyć katalog pięknych przedmiotów i luksusowych miejsc. Nasza publikacja to zbiór cennych informacji z najwyższej półki. Polecamy miejsca, które warto odwiedzić i przedmioty, które warto mieć".
A oto Wioletta Podgórska, redaktor naczelna.
Book of Luxury Design to nie tylko piękne przedmioty, ale też ludzie. W magazynie można przeczytać kilka wywiadów ze znanymi osobami: projektantami, kuratorami galerii, czy po prostu ekspertami w dziedzinie designu. I tu, jeśli pozwolicie, nastąpi Wielka Autopromocja.
Pierwszy wywiad w numerze jest ze mną. Temat przewodni rozmowy: "Co jest luksusem w dzisiejszych czasach? Jak wyglądają luksusowe polskie wnętrza?" Jestem wdzięczna redakcji za poświęcenie mi aż trzech rozkładówek. Nie spodziewałam się tak rozległej przestrzeni... Czuję się zaszczycona. Czyżby miało to coś wspólnego z tytułem rozmowy?
Jestem tym bardziej dumna z mojego wystąpienia w Book of Luxury Design, że towazrystwo mam doborowe. Wśród pozostałych rozmówców są m.in. Joanna Sarapata, Joanna Sokołowska-Pronobis, Paweł Grunert. Wywiadu udzieliła także Paola Colombari, która prowadzi w Mediolanie autosrką galerię sztuki współczesnej.
O swojej pracy i związkach designu z modą opowiadają projektanci znani jako Paprocki-Brzozowski.
Natomiast Robert Majkut, obecnie jeden z najbardziej znanych polskich designerów, z wykształcenia antropolog kultury, tłumaczy, dlaczego słowo luksus budzi czasem negatywne reakcje.
Oczywiście esencją wydania są artykuły o wybranych, luksusowych przedmiotach. Tych najbardziej użytkowych, jak kuchenne sprzęty Gaggenau...
...albo wyłącznie dekoracyjnych, takich jak elegancka biżuteria.
Wśrod polecanych przez redakcję miejsc znajdziemy przede wszystkim hotele - tylko te najpiękniejsze i z odpowiednią liczbą gwiazdek.
Book of Luxury to także serwis internetowy, będący rozszerzeniem i uzupełnieniem publikacji papierowej: www.bookofluxury.pl
Wydawcą jest agencja Esse specjalizująca się w marketingu dóbr luksusowych.
Na koniec zdradzę Wam mój sekret. Zawsze zazdrościłam redakcji Book of Luxury znakomitej poligrafii. Ten papier! Ta grubość! Ta okładka! Marzenie...
https://poliszdesign.pl/
http://dominteligentny.pl
http://www.prostyplan.pl
http://www.domoplus.pl/nasze-programy/produkcje-domoplus
http://www.designboom.com