"Ośrodek badawczy TNS Polska zbadał zwyczaje i postawy związane z korzystaniem z telewizora. W latach 90., a także w pierwszej dekadzie XXI wieku był on centrum domowej rozrywki. Jak sytuacja wygląda obecnie?
Rozwój nowoczesnych technologii oraz upowszechnienie urządzeń mobilnych, ułatwiających dostęp do filmów, książek oraz gier wideo zmieniają zastosowanie telewizorów. TNS Polska przyjrzał się zmianom jakie zaszły w zachowaniach i oczekiwaniach użytkowników telewizorów na przestrzeni ostatnich 25 lat. Okazało się, że choć tylko 15% badanych przez TNS Polska przyznaje, że telewizja jest ich głównym narzędziem rozrywki, to aż 70% z nich ogląda ją codziennie, z czego większość od 1 do 3 godzin w ciągu doby. Wniosek? Życie bez telewizji dla wielu osób wciąż okazuje się niemożliwe."
(...) "Telewizory służą dzisiaj nie tylko do oglądania telewizji, ale również przeglądania internetu, czy komunikacji z najbliższymi za pomocą dostępnych aplikacji. Konsumenci wydają się nadążać za nowinkami oferowanymi przez firmy technologiczne.
Na szczególną uwagę zasługuje wykorzystanie przez badanych nowych funkcji dostępnych w najnowszych telewizorach. Cieszą się one coraz większą popularnością. Spośród ankietowanych 58% przyznało, że korzystało z aplikacji, które oferują producenci telewizorów. Warto jednak zwrócić uwagę, że aż 42% badanych w ogóle tego nie robi. 14% badanych przyznaje, że wykorzystuje aplikacje codziennie, zaś 30% uruchamia je przynajmniej raz na tydzień.
Nie tak dawno na dobre zadomowiły się w naszych domach technologia High Definition i telewizory Full HD, a od jakiegoś czasu na rynku pojawiają się telewizory oferujące nową, rewolucyjną rozdzielczość 4K. Charakteryzuje się ona czterokrotnie większą szczegółowością w porównaniu z powszechnym dzisiaj standardem Full HD. Okazuje się, że świadomość istnienia nowej technologii ma 38% ankietowanych przez TNS Polska posiadaczy telewizorów.
Intensywny rozwój technologii skłania do zmiany odbiorników na coraz lepsze i... ładniejsze. Aż 50% badanych deklaruje bowiem, że wygląd telewizora ma duże znaczenie przy wyborze nowego odbiornika. Jednak to jakość obrazu i dźwięku zostały wskazane przez 97% ankietowanych za najważniejszy czynnik przy wyborze nowego telewizora."
Metodologia badania: Badanie zostało zrealizowane na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1000 osób w wieku 25-40 lat korzystających z internetu. Projekt wykonano metodą zbierania danych CAWI na panelu polskich internautów. Badanie odbyło się w dniach 23-31 lipca 2014 roku.